השרה סילמן: "פסילת חוק יסוד היא רמיסת הדמוקרטיה"

אבי יעקב No Comments on השרה סילמן: "פסילת חוק יסוד היא רמיסת הדמוקרטיה"

השרה להגנת הסביבה עידית סילמן ב'מהדורה המרכזית': "כל פסיקה של בג"צ שתפסול חוקי יסוד תפגע אנושות בדמוקרטיה הישראלית. בית המשפט חרט על דגלו את רוממות חוקי היסוד, מה השתנה עכשיו?". לגבי החרם על שטראוס אמרה השרה: "לא ראיתי את הזעזוע שלהם כאשר גלית גוטמן כינתה את החרדים 'מוצצי דם'. זוהי צביעות"

בג"צ • אילוסטרציה צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השרה להגנת הסביבה עידית סילמן התראיינה ב'מהדורה המרכזית' בהגשת איתי גדסי כאשר בראשית דבריה התייחסה לחיסול המחבלים בג'נין: "אני רוצה לברך את כוחות הביטחון על חיסול המחבלים בדרכם לפיגוע. רק אמש ראינו את אומץ ליבם של סיירי הביטחון בת"א שסיכנו את חייהם ע"מ למנוע פיגוע. נתניהו אומר תמיד שמחבל צריך לסיים או בכלא או בקבר, ואני מברכת שהאירוע היום נגמר כך".

בהמשך התייחסה לבג"צ והדיון על חוקי היסוד: "כל פסיקה של בג"צ שתפסול חוקי יסוד תפגע אנושות בדמוקרטיה הישראלית. אני מתקשה להאמין שמורשתה של הנשיאה חיות תהיה רמיסת הדמוקרטיה. זה מזעזע שחמישה עשר שופטים יבטלו את בחירתם הדמוקרטית של שתיים וחצי מיליון מצביעים. בית המשפט חרט על דגלו את רוממות חוקי היסוד, מה השתנה עכשיו שמותר לפסול חוקי יסוד?", ואף הוסיפה: "אין שחר לטענות הקושרות את חוקי הרפורמה למשפט נתניהו, כולנו רואים את התיקים קורסים בבית המשפט".

לדבריה: "אני חושבת שצריך לקדם את חקיקת הרפורמה המשפטית. גם ראה"מ וגם שר המשפטים חוזרים וקוראים לראשי המחאה לבוא להידברות. והם מוזמנים להשתתף בתהליך החקיקה בהסכמה מלאה. המחאה יצאה מכל גבולות הפרופורציות, מאיימים לפגוע במערכת הבריאות והחינוך, לקדוח חור בספינה שבסוף יכול להטביע את כולנו. לדרדר את הצבא והכלכלה לתהומות".

בהתייחס לסערת החופים הנפרדים לציבור החרדי תמהה השרה: "מי אלה שרוצה לחנך ציבור שלם ולמנוע ממנו להתרחץ עפ"י אמונתו? זה נהנה וזה ממש לא חסר. אני מקווה שבית המשפט העליון לא ינסה להתערב גם בזה".

סילמן התייחסה גם לסערה סביב החרמת מוצרי חברת שטראוס: "כאשר מגישת קשת גלית גוטמן אמרה על החרדים שהם 'מוצצי דם', לא ראיתי את כל יפי הנפש מזדעזעים ומפסיקים לפרסם, זוהי צביעות. ומניסיון העבר זה לא צעד משתלם כלכלית לחברה".

לסיום אמרה השרה סילמן: "אנחנו כלכלה איתנה ודמוקרטיה חזקה. הבורסה עולה והשקל מתחזק. היסודות שלנו איתנים ואני משוכנעת שהכלכלה תמשיך לפרוח תחת ההנהגה המנוסה והאחראית. ואני גאה בעבודה המשותפת של כולם. אנחנו אוהבים את כולם באהבת ישראל אמיתית, וכל שר במשרדו פועל לטובת כל האזרחים, מימין ומשמאל".

האזינו



0 תגובות